سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
پنج شنبه 90 بهمن 13 :: 12:33 عصر ::  نویسنده : مهران گلی

دکتر محسن رضایی، در پاسخ به پرسشی درباره مرز بین خودی و غیر خودی گفت: مرز خودی و غیر خودی در هر دوره‌ای متفاوت است. پیش از انقلاب، نیروهای چپ با انقلاب همراهی می‌کردند. در آن دوره، انقلابی و شاهنشاهی داشتیم اما پس از انقلاب گروهی که برای تثبیت نظام فعالیت می‌کردند، انقلابی و کسانی که در راستای مخالفت با نظام اقدام می‌کردند، ضد انقلاب به شمار می‌رفتند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با بیان اینکه مفهوم خودی و غیر خودی پس از جنگ مطرح شد، افزود: امروز مرز معیار خودی و غیر خودی، وحدت و تفرقه است. کسانی که به دنبال وحدتند، خودی و دنباله‌روهای تفرقه، غیر خودی هستند.

دکتر رضایی با اعلام اینکه در اوضاع کنونی که رویارویی سوم ایران و غرب آغاز شده است، ایستادگی بدون وحدت و رهبری اماکن پذیر نیست، اظهار داشت: کسانی که بر این مبنا ایستادگی می‌کنند، خودی هستند.

وی با بیان اینکه البته وحدت بدون نقد امکان‌پذیر نیست، افزود: وحدت به معنای یک صدایی نیست، بلکه امری پویاست و بدون نقد سازنده، شکل نمی‌گیرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی، نقد سازنده و قانونی بود، گفت: ما وحدت همراه با بصیرت می‌خواهیم؛ وحدتی که همراه با قانع شدن باشد.

رضایی با اعلام اینکه نقد باید شجاعانه و سازنده باشد، اظهار داشت: هم ما مسئولین و هم مردم باید ظرفیت‌های معنوی، اخلاقی، مدیریتی و سیاسی را در خود بالا ببریم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در این 33 سال، فراز و نشیب‌های فراوانی داشته‌ایم، گفت: در ده سال نخست انقلاب از نظر اخلاقی رشد چشمگیری داشتیم؛ اما وقتی محیط جهادی به محیط مادی تغییر کرد، آسیب‌های اخلاقی به کشور وارد شد، برای همین، امروز نیازمند نوسازی جدی هستیم.

وی ادامه داد: بدون ظرفیت سازی نمی‌توانیم ده سال آینده را درست مدیریت کنیم و این تغییر باید از نخبگان و دولتمردان آغاز شود.

رضایی در پاسخ به این که اگر سه هزار میلیارد در اختیارتان بود با آن چه می‌کردید، گفت: آن پول را وارد چرخه تولید می‌کردیم تا مشکل بیکاری حل شود؛ نه آن گونه که در هدفمندی یارانه‌ها عمل شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به پرسشی درباره آشفتگی در بازار سکه و ارز گفت: این نوسان فراتر از اختیارات بانک مرکزی است. البته آنها مسئول هستند؛ اما برنامه دولت و مجلس مناسب شرایط تحریم نیست؛ بنابراین، باید برنامه‌های اقتصادی متناسب با شرایط تحریم تغییر پیدا کند.

وی ادامه داد: با توجه به مسائلی که پیش آمد، امیدواریم دولت و مجلس برنامه ای را برای دور زدن از تحریم‌ها تنظیم کنند و تنها به مسائل انتخاباتی نپردازند و به فکر این نباشند که چه کسانی در دور بعد نماینده و یا رییس‌جمهور می‌شوند.

رضایی در بخش دیگری از این گفت‌وگو اظهار داشت: از خودم، همه مسئولان و نخبگان کشور انتظار دارم که مروری بر گذشته کنیم تا مشخص شود، چه اهدافی از انقلاب محقق شده و چه اهدافی هنوز محقق نشده است تا با برنامه‌ریزی درست، آنها را به ثمر برسانیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه امروز مهمترین موضوع کشور سرو سامان دادن به زندگی مردم است، افزود: باید همان گونه که در جنگ به مردم اعتماد کردیم، در عرصه اقتصاد هم به مردم اعتماد کنیم.

رضایی با بیان اینکه گاه هدف‌گذاری‌ها غیر واقعی است، اظهار داشت: امروز اقتصاد کشور، مردمی نشده و به بخش تعاونی و خصوصی توجه لازم نمی‌شود و لازمه اش این است که به حرف متخصصان گوش دهیم.

دکتر رضایی با بیان اینکه هزینه سنگینی برای این انقلاب پرداخت شده، گفت: امروز اگر به عقب برگردیم، همه این هزینه‌ها هدر می‌رود و اگر توقف کنیم، این هم مطلوب نیست؛ بنابراین، باید به سمت آینده برویم و در این راه باید جوانان به میدان بیایند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه باید از جوانان در اداره کشور بیشتر استفاده شود، افزود: با جوانان به شیوه پدرسالاری یا رها کردن آنها به حال خود، نباید برخورد کرد بلکه باید همچون دوران دفاع مقدس، تنها مربی آنها بود.

وی در پایان افزود: انقلاب اسلامی تا کنون پیشرفت‌های بزرگی برای ملت ایران به ارمغان آورده و نقطه امید بیداری اسلامی و مقاومت در مقابل صهیونیسم شده است.




موضوع مطلب :



سیاست روز شهرستان بجنورد
درباره وبلاگ

پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 5
بازدید دیروز: 10
کل بازدیدها: 68288