سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

مرکز پژوهش‌های مجلس، نتیجه پایش محیط کسب و کار ایران در زمستان سال 89 را ارایه کرد.

به گزارش «تابناک»، دفتر مطالعات کسب و کار مرکز پژوهش‌های مجلس، گزارش مربوط به پایش محیط کسب و کار ایران در زمستان 1389 را منتشر کرد.

گزارش حاضر، دومین گزارش فصلی ارزیابی مولفه‌های ملی محیط کسب و کار ایران است. نتایج نظرخواهی از 197 تشکل مشارکت کننده در این مطالعه، نشان می‌دهد که هر چند برآیند ارزیابی این تشکل‌ها از مولفه‌های محیط کسب و کار ایران از تابستان تا پاییز و زمستان 1389 به تدریج اندکی بهبود یافته، ولی قدر مطلق، کمیت این ارزیابی از متوسط بدتر است (عدد 5/5 از 10) و به عدد مطلقا بد (10) نسبت به مطلقا خوب نزدیک‌تر است.

این مطالعه همچنین نشان داد که 196 تشکل اقتصادی کشور، دریافت تسهیلات از بانک‌ها، نرخ بالای بیمه اجباری نیروی انسانی و ضعف بازار سرمایه در تامین مالی تولید و نرخ بالای تامین سرمایه از بازار غیررسمی سخت‌ترین مولفه‌های محیط کسب و کار ایران در زمستان 1389 بوده است.

همچنین این نتایج با نتیجه ارزیابی مشابه در پاییز 1389 یکسان بوده، اما با نتیجه ارزیابی تابستان 1389 اندکی تفاوت دارد. در تابستان 1389، سخت‌ترین مولفه محیط کسب و کار ایران، بی‌تعهدی شرکت‌ها و مؤسسات دولتی به پرداخت بموقع بدهی خود به پیمانکاران ارزیابی شده بود.

استان‌های آذربایجان غربی، خراسان جنوبی و کهکیلویه و بویراحمد، بدترین ارزیابی و استان‌های گیلان، سمنان و خراسان رضوی، بهترین ارزیابی را از مولفه‌های محیط کسب و کار ایران در زمستان 1389 ارایه کرده‌اند.

گزارش کنونی، نشان داد که در زمستان سال 1389 از نظر 196 تشکل اقتصادی ایران، اداره ثبت شرکت‌ها، سازمان صنایع و معادن استان‌ها و اداره استاندارد، بهترین عملکرد و سازمان امور مالیاتی، شهرداری‌ها و دادسراها، بدترین عملکرد را در میان دستگاه‌های حکومتی مرتبط با کسب و کار داشته‌اند.

تشکل‌های اقتصادی استان‌های سیستان و بلوچستان، کردستان و قم، مناسب‌ترین و تشکل‌های اقتصادی استان‌های البرز، چهارمحال و بختیاری و لرستان بدترین ارزیابی را از دستگاه‌های حکومتی مرتبط با کسب و کار ارایه کرده‌اند.

میانگین کل ارزیابی 196 تشکل اقتصادی از عملکرد دستگاه‌های مرتبط با کسب و کار نیز عدد 93/4 است که هر چند عدد بالاتری از ارزیابی مشابه پاییز 1389 است اما نشان می‌دهد ارزیابی تشکل‌های اقتصادی مشارکت‌کننده در این مطالعه، از عملکرد دستگاه‌های مرتبط با کسب و کار عملا از میانگین 5/5 از 10 (10 بهترین ارزیابی) کمتر است.

گفتنی است، شاخص فضای کسب و کار، مهمترین شاخص اقتصادی در رشد و شکل گیری بخش خصوصی و افزایش رشد اقتصادی جامعه است.

لازم به ذکر است، مراکز آماری کشور در سال‌های گذشته از اعلام عدد نرخ رشد اقتصادی کشور خودداری کرده‌اند.




موضوع مطلب :



سیاست روز شهرستان بجنورد
درباره وبلاگ

پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 1
بازدید دیروز: 8
کل بازدیدها: 68354